Äntligen kom det ett brev

Varje dag när jag och @_Storasyster kommer hem från förskolan tittar hon i brevlådan. Hon gillar nämligen att få post. I vanliga fall är det bara post till mig eller min fru. Häromdagen när @_Storasyster tömde brevlådan och gick igenom posthögen hittade hon ett kuvert som hon kände igen sitt namn på.

Hon blev glad för brevet, men sa sedan med lite allvar i tonen att det saknades ett streck.

”Ett streck?” frågade jag.

@_Storasyster visade mig vad hon sett. Det visade sig att ett ”A” i namnet saknade sitt ena ben.

”Är ju en fyra.” sa hon sedan.

20120918-114133.jpg

Och som framgår av bilden är det ju tydligt att ett ”A” med bara ett ben ser ut som siffran fyra och inget annat.

@_Storasyster blev, trots att en siffra smugit sig in i hennes namn, glad för ”Hello Kitty”-reflexen som hennes farmor skickat till henne inför höstmörkret.

2 comments

Kommentera

