Intervaller is da shit

I somras skrev jag inlägget Upplever att träningen går i stå. Jag har nu under drygt fyra veckor kört igenom det träningsprogram som jag hade med i inlögget. Jag måste säga att jag är förvånad över hur effektivt programmet var i att förbättra mitt flås.

Hur jag känner förbättringen? Främst när jag springer, så har jag ett helt annat flyt mot tidigare när jag sprang. Jag har också fått ett bättre självförtroende när det gäller att köra nära max i längre intervaller. Tidigare gav jag väldigt lätt upp när det tog emot. Det som tidigare blev en vanlig tråkig runda i samma gamla tråkiga tempo, har nu bytts ut till rundor som varierar i längd och form. Jag upplever att jag med variationen får mycket mer tillbaka.

Nu blir det vila ett par dagar, sen tänkte jag springa min gamla tråkiga runda ett par gånger innan jag kör om 4-veckorsprogrammet.

Kommentera

