Idag firar jag och min fru 18, 13 och 5 år

Augusti är kärlekens månad för mig och min fru. Förutom att det är månaden vi träffades, förlovade oss och gifte oss är det också månaden då våra två barn är födda.

Vi träffades på en gemensam bekants kräftskiva för 18 år sedan. 18 år sedan! När jag nu ser tillbaka på tiden vi varit ihop är det ju svindlande vad tiden gått fort.

För 13 år sedan förlovade vi oss. Då, i augusti 1999, när vi hade varit tillsammans i 5 år bestämde vi oss. Förlovningen skedde på Gondolen, i samband med vår årsmiddag. Om världen och mänskligheten skulle gå under i samband med millennieskiftet, gjorde vi i alla fall det som förlovade.

I juli 2007, i Palma på Mallorca, föll jag ner på knä och friade. Jag fick ett Ja och vi gifte oss månaden efter, i augusti så klart.

Idag firar jag och min fru att vi varit gifta i 5 år. Ser extra mycket fram emot att åka hem från jobbet idag.

Kommentera

