God jul och gott nytt år!

Före semestern skrev jag ett inlägg om att jag hade två fredagar kvar av 2012. Tänk vad tiden går fort. Nu har de fredagarna passerat och det är dags att lämna jobbet och bege mig in i bubblan föräldraledighet för en period av drygt fyra månader.

Den här gången blir jag hemma kortare tid mot när jag var hemma med @_Storasyster. Då var jag hemma i drygt ett år. En underbar, men  också påfrestande tid. Underbar i att få möjlighet att till 100 % kunna vara hemma med mitt barn och föja hur hon utvecklades. Påfrestande bland annat genom att radien i det ekorrhjul jag normalt vandrar runt i, vissa stunder blev väl liten. Exempelvis minns jag att november med sitt mörker och dåliga väder inte var någon rolig upplevelse. Denna gång är jag dock övertygad om att ekorrhjulet inte blir lika litet – det kanske till och med blir större…

Så när jag går från jobbet idag kommer jag, förutom trevlig helg, även önska kollegorna en skön höst, en god jul och ett gott nytt år.

Kommentera

