Lugn och ro sista dagen på semestern

Sitter i solen och njuter av andra koppen kaffe vid eftermiddagsfikat. Det är nästan första gången under semestern som jag kan sitta i lugn och ro och bara vara.

Min fru sitter bredvid med sin kopp och läser en bok, @_lillebror sover i sin vagn och @_storasyster leker med sina kompisar. Min fru upplevde samma sak på något vis. Märkligt eftersom vi inte alls varit fulltecknade med aktiviteter utan långa stunder bara varit hemma och fångat dagarna och mycket väl kunnat ta oss tiden att njuta. Men av någon anledning har jag hela tiden siktet inställt på nästa steg. Kan gälla allt från detaljer i planering av barnkalas, vad som ska packas till mumindalen, dags att tvätta, när ska jag träna, dags att skära lök till middagen etc.

Jag behöver bli bättre på att bara stanna upp och få lugn och ro när jag är hemma, trots att vi ska åka till Mumindalen eller planerar för ett barnkalas. När jag tar mig till och från jobbet upplever jag en stund av lugn och ro. Den dryga timmen jag är på väg till eller från jobbet är en tid som bara jag förfogar över, det gillar jag.

När jag ser tillbaka på mina fem veckors semester har de gått rasande fort. Inte så konstigt kanske. Känslan från plugget och att ha ett sommarlov som då kändes som ett halvår är ett minne blott. Kanske tur det med tanke på min oförmåga att bara njuta i lugn och ro under semester 😉

I år är det en märklig känsla inför att komma tillbaka till jobbet. Ska ju bara jobba i två veckor. Från september är jag föräldraledig med @_lillebror.

Oops, nu vaknade visst @_lillebror. Dags att fixa mat så jag hinner träna innan nattning…

Kommentera

