Grattis min älskade ettåring

Hej @_Lillebror!

Vi var tre som blev fyra 12 minuter efter midnatt den 18:e augusti och du var mycket efterlängtad. Jag minns att jag någon timme tidigare tittade på klockan och undrade om du skulle titta ut på din storasysters födelsedag. Men du bestämde dig för att du ville ha en egen födelsedag. Helt rätt beslut.

Storasyster som hade pratat om dig länge var väldigt nyfiken över att se vem krabaten i mammas mage var, precis som jag och mamma var.

Ditt första år har gått i ett rasande tempo. Från det att vi var på BB i vår bubbla till att vara en lillebror som tar för dig och visar känslor. Du är fortfarande trygg i att krypa – varför stressa, du har ju hela livet på dig att gå. Sen har jag hört att det är bra att krypa så länge som möjligt.

Sedan en tid har du börjat utforska vår trappa, något som gör mig lite nervös så här i början. Jag hoppas du snabbt lär dig ta dig upp och ner i den.

20120814-232247.jpg

Om ett par veckor går jag på min föräldraledighet tillsammans med dig. En period jag sett fram emot länge så att vi får tid att vara tillsammans, bara du och jag.

Nu kanske du inte fattar vad vi håller på med och varför du får prassliga paket med snören runt, men jag hoppas ändå att du får en bra födelsedag idag tillsammans med mig, mamma, storasyster och släkten.

20120817-202011.jpg

Grattis min älskade ettåring!

Kommentera

