Grattis min älskade fyraåring!

Hej @_Storasyster!

För exakt 4 år sedan tog du dina första andetag. Du hade då legat i tryggheten i mammas mage i nästan 9 månader. I praktiken hade vi väntat på dig i över två år och du var mycket efterlängtad.

Det är i svindlande fart som dessa fyra år har passerat. Det är massor av minnen som poppar upp när jag tittar på bilder som vi tagit på dig. Bilder som framkallar mycket glädje och skratt.

Att vara pappa till dig har inneburit en helt ny vardag fylld av utmaningar…så klart. En del gick att föreställa sig men mycket har inneburit många nya lärdomar för mig.

Du har till exempel lärt mig att bli bättre på att lyssna, att veta var gränsen för vad jag och du tycker och tänker. Att min egen blodsockernivå har stor inverkan på hur bra jag är på detta i praktiken blev jag varse många gånger när jag hämtade dig på förskolan efter jobbet. Det du fick mig att inse var att äta en frukt innan jag gick från jobbet 🙂

En egenskap av många som jag gillar hos dig är att iaktta hur du ena stunden leker glatt med dina kompisar på gatan, förskolan eller restaurangen på IKEA, för att i nästa stund sitta i dina egna tankar och filosofera en stund. Är alltid nyfiken på vad det är du tänker på. Tog denna bild på dig efter kalaset förra året då du tog en stund att vara för dig själv.

20120814-114444.jpg

Du har pratat mycket om din födelsedag och kalaset du ska ha. Jag tror du varit lite spänd inför den stora dagen. Hoppas du får en fantastisk födelsedag idag tillsammans med mig, mamma, lillebror och i morgon tillsammans med kompisarna och släkten.

20120816-221717.jpg

Grattis, min älskade fyraåring!

Kommentera

