En fredag på besök hos Pippi och Co i Astrid Lindgrens Värld

Igår var jag, tillsammans med min och min brors familj, och besökte Astrid Lindgrens Värld. Ett besök @_Storasyster länge pratat om.

Efter att till en början känt mig förvirrad av allt som fanns att göra på området i form av skådespel, lekplatser och byggnader från Astrid Lindgrens olika historier så blev det mer kontrollerat efter att vi fått i oss lite mat. Lunchen intog vi på Restaurang Linnéa där vi fick en god lunch serverad utan ockerpriser.

Har samlat några tweets och bilder från dagen här

När vi gick ifrån området såg vi på skyltar att de till nästa år ska bygga ut området ytterligare med ett nytt Katthult. På vägen till vårt hotell läste vi om Astrid Lindgrens Värld och att det hela började 1981 då Katthult byggdes. Jag levde lite i tron att Astrid Lindgrens Värld var ett relativt nytt fenomen, men misstänker att detta snarare har att göra med att när vi fick barn så utökades utflyktsalternativen från hur det såg ut innan.

Tack och lov har vi planerat in ett två dagarsbesök. Fanns inte en chans att hinna med det barnen ville se från det att vi anlände, runt lunch, fram tills vi åkte därifrån.

One comment

Kommentera

