The Cube – en ”blind menu” tillsammans med min fru

Jag och min fru brukar i augusti varje år hitta på något speciellt. Orsaken är dels att vi träffades i augusti och att vi också gifte oss i augusti. Två av åren har varit extra speciella – våra barn är nämligen födda i augusti. Utöver de två åren har dagen oftast inneburit en lyxig matupplevelse. Genom åren har vi besökt Ulriksdals Wärdshus, F12, Gondolen, Sigtuna Stadshotell m.m. Toppbesöket var när vi besökte Lux Stockholm – vilken matupplevelse!

Barnens mormor och farmor passar varsitt barn ikväll, så att jag och min fru kan få en kväll för oss själva. Det är guld värt!

I år har vi valt att äta vår årliga middag på the Cube by Electrolux. Det blev lite tidigare än augusti, men vi ville inte missa tillfället. Restaurangen, som är mobil, är under fyra månader placerad på taket på Kungliga Operan i Stockholm. Återstår att se om detta besök toppar Lux Stockholm.

Kocken som kommer att laga vår mat heter Sat Baines. ”Storbritanninens mest uppfinningsrika kock sedan Heston Blumenthal” enligt ett citat från The Telegraph. Jag vet inte riktigt vad det lovar, men förhoppningsvis en matupplevelse utöver det vanliga.

För det är nämligen så att vi inte riktigt vet vad vi gett oss in på. Det vi vet är att vi får en middag inklusive dryck. Men exakt vad vi ska äta är en hemlighet. Min förhoppning är dock att Storbritanniens mest uppfinnigsrike kock bjuder oss på andra upplevelser än kidneypaj eller fish n chips 😉

Kommentera

